Antarktis dag 21 - 19 november

När vi vaknade hade vi redan nått Ushuia och var på väg att lägga till i hamnen. Vi gick upp och åt frukost och tog farväl av personalen och Klas och Eva-Maj. Sedan gick vi ner till hytten, hämtade vårt handbagage och sa hejdå till den också. Sen gick vi av Fram och klev på den väntade bussen som skulle köra oss hela 500 meter till Ushuia city center. Där fick vi två timmar på oss att gå runt själva tills vi skulle vara tillbaka på bussen och åka till flygplatsen.

Vi gick huvudgatan fram och tillbaka, tog en bit att äta (quezadillas) och sedan sprang jag och köpte en tröja jag sett i ety skyltfönster och August letade febrilt efter det perfekta smycket till sin tjej.

Tillbaka på bussen fick vi ta en tur till den gamla flygplatsen för en perfekt bild över staden innan vi åkte till den riktiga flygplatsen.

Efter en extremt långsam flygresa på ynka 3,40 som kändes som ett år landade vi äntligen i Buenos Aires.

Vi kom fram till hotellet och skyndade oss upp på rummet och duschade av oss och bytte om, innan vi gav oss av ner på stan till la eztancia, en känd köttresturang där vi åt den klassiska beef chorizo. Ett rejält stycke kött av bästa kvalitet, som jag valde att äta upp helt och ta konsekvenserna för magen imorn. Vi hade otroligt trevligt tillsammans med Venke, Kristin och August, och avslutade med en promenad till hotellet där det blev en sista drink innan sovdags.

Comments

Popular posts from this blog