Australien dag 10 – 14:e juni

Alarmet ringde tidigt och vi gjorde en snabb morgon innan vi gick ner till hotellet bredvid och tog en shuttle bus till flygplatsen och hoppade på den snabba flygturen till guldkusten.

Vi råkade hamna i ett ytterst ovanligt oväder. Det är i princip garanterat solsken året om här, även på vintern, men just denna dag var det risk för översvämningar och kaos. Så vår tanke att åka till wet’n’wild kändes väldigt långt borta där vi gick klädda i tre lager och dränkta.

Vi kom till hotellet runt lunchtid och gick sedan ut för att äta ytterligare ett sushitåg, till min glädje.
Efter lunch kraschade vi båda två på hotellrummet i några timmar, semester-tröttheten slog till ordentligt. När vi vaknade hade det slutat regna/storma, och vi tog en promenad på stranden och sedan till Coles för att handla mat till en picknic på rummet till middag. På vägen tillbaka började det storma igen, och vi skyndade oss in. Jag tog ett varmt bad och spelade pusselspel, innan vi åt vår picknic och slöade framför tv:n.

Oron inför våra planerade aktiviteter är stor, inte kul att gå på nöjespark eller vattenpark i storm.