Alaska kryssning dag 3 - måndag 13 augusti

Vi vaknade tidigt eftersom vi lade oss så tidigt, och gick upp till gymmet. Jag simmade 750 meter och Dave lyfte vikter. Sedan insåg vi att klockan inte ens var sju, och att kön till första Starbucks därmed borde vara minimal. Tänkt och gjort så promenerade vi raskt ner till Pike market igen, och till vår lycka var Starbucks både öppet och med enbart fåtal besökande. Vi tog varsin mocca, och köpte en termos med original logotypen, som jag kan ha te i mina kalla vintermorgnar i stallet.

Sedan gick vi tillbaka till hotellet och mötte mamma och moster för frukost. Sen gick vi upp och packade det sista innan vi checkade ut och mötte vår chaufför som körde oss till flygplatsen.

Resan till Anchorage tog ca fyra timmar. Vi blev sedan direkt uppmötta av en ny chaufför som körde oss hela vägen till Seward där båten väntade. Den bilresan var magisk i sig, bergsmassiv på ena sidan och vatten på andra, allt täckt av dimma.

När vi kom fram till Seward fick vi checka in direkt och kliva på vårt hem för den kommande veckan. Båten heter Norwegian Jewel och tillhör rederiet Norwegian Cruise Line. Den är stor och tar över 3000 passagerare och 1500 anställda.

Hungriga och trötta efter ännu en resdag så gick vi direkt till en av de många restaurangerna ombord och åt buffé. Sedan gick vi en utforskningsrunda runt hela båten på alla däck för att försöka orientera oss och få en idé om var allt fanns. Sen gick vi oss lade oss och somnade som klubbade oxar.

Comments

Popular posts from this blog