Vandring i Cornwall - dag 1

Som alla resor så kändes denna så avlägsen när vi bokade i våras - men innan man visste ordet om var det dags att åka.

Då flyget skulle gå 07:55 valde jag och mamma att bo på Radisson på Arlanda. Det är så himla skönt att kunna vakna och gå rätt ner till incheckningen. Och kvällen innan åt vi traditionsenligt middag på 'Oh My Way'.Jag tror att jag ätit deras Bouillabaisse varje gång jag varit där,men jag glömmer ändå alltid vad jag tyckte. Nu kan jag ju då för framtiden påminna mig själv om att den är helt ok, men inte fantastisk.

Dagens resa kändes rätt lång. Flyget blev försenat en timme så att jag lyckades somna i en timme spelade inte så stor roll. Sätena var dessutom obekväma. Som tur var hade jag virkningen med mig och korsordstidning som kunde underhålla både mig och mamma.

När vi landade på Heathrow så mötte vi upp reseledaren från Wi-resor och resten av sällskapet. Vi blir 12 på denna resa, och som vanligt är jag yngst men passar ändå in ganska bra. Pantertant to the bone!

Sedan följde en lång bussresa ner till Cornwall. Ungefär 7 timmar tog det tills vi kom fram, dock inräknat en kortare lunchpaus på ett klassiskt truckstop där jag åt Fish & Chips. Kände igenkedjan från ett av de få avsnitt av Undercover boss jag sett och vet att de är stora på just Fish & Chips.
Jag kunde sova störra delen av bussresan så det var inte så illa som det skulle kunnat vara.

Sent om sider kom vi äntligen fram till vårt hotell i Falmouth, The Greenbank Hotel. Det är ett riktigt gammalt hotell med anor från 1600-talet då både kaptener, sjömän och smugglare bodde på hotellet. Sedan dess har det som tur är renoverats och är idag ett 4-stjärnigt hotell med gott rykte om sin mat. Det roligaste med hotellet är ändå hur det är byggt; det är som en labyrint med konstiga vinklar och vrår ocg svängar och trappor hit och dit av högst varierande höjd. Jag måste gå på utforskningsrunda! Det känns som att man lite på måfå byggt till några rum här och var och baserat allt på vad man hade för bitar tillgängligt just då.

Vi avslutade kvällen med en briefing inför morgondagen som är den första vandringsdagen, och sedan 3-rättermiddag i restaurangen,

Comments

Popular posts from this blog